ABC en Valencià

La pintora Rosa Torres i l'escriptora Marina Izquierdo reivindiquen el paper de la dona en l'art i la literatura

El MuVIM commemora amb una mostra el Dia Internacional de la Dona

Imtage de la mostra de Rosa Torres ABC

ABC

Amb motiu de les celebracions al voltant del Dia Internacional de la Dona, el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), dependent de la Diputació de València, acull este dimarts 7 de març la inauguració d'una mostra dedicada a la pintora valenciana Rosa Torres i una conferència que reivindica el paper de la dona en el món de l'art.

La jornada arrancarà a les 18:00 hores amb la inauguració de la mostra dedicada a la pintora valenciana Rosa Torres, amb una instal·lació al hall del museu i un espai expositiu dedicat a la presentació del seu treball. El centre museístic dóna així continuïtat al projecte , iniciat el 2016, de reservar aquests espais per contribuir a la visibilització de l'obra d'artistes plàstiques contemporànies.

Tal i com ha apuntat Nuria Espí , comissària de l’exposició, «el 7 de març novament la vidriera del MuVIM s'ompli de color; de traços potents que, a través de l'arbre, escenifiquen la força de les arrels i l'impuls de les branques cap al cel per trencar el sostre de vidre que encara pretén limitar-nos a les dones», ha emfatitzat.

L'obra de la qual parteix el projecte, i que es podrà veure al hall del museu, Pins vora mar, és un d'aquells «paisatges-finestra» de Rosa Torres amb els quals l'artista s'enfronta a la realitat per tornar-la reinterpretada mitjançant un llenguatge artístic propi, que beu al seu torn dels grans artistes del segle XX als quals escodrinya i reinterpreta passant-los pel seu filtre particular.

Un acte que comptarà amb la participació de Rafael Company, director del MuVIM, Nuria Espí, comissària de la mostra, i la mateixa pintora Rosa Torres.

Comentarios
0
Comparte esta noticia por correo electrónico

*Campos obligatorios

Algunos campos contienen errores

Tu mensaje se ha enviado con éxito

Reporta un error en esta noticia

*Campos obligatorios

Algunos campos contienen errores

Tu mensaje se ha enviado con éxito

Muchas gracias por tu participación